Ga naar content

Medewerkers aan het woord


 
Rikkert van Malestein, chef productie:

“Belangrijk dat we de klant kennen”

“Een wagen van BK Market Trailers past (bouw)technisch én visueel volledig bij wat de klant wil. Dat maken we waar, omdat bij ons de klant echt centraal staat. Heel belangrijk dus dat we de klant kennen, zodat zijn specifieke wensen bij iedereen bekend zijn. En zodat we tijdens de bouw steeds kiezen voor de juiste oplossing voor de klant. Dat zit ‘m vaak in de details.”
 
“Ik werk sinds 1993 bij BK Market Trailers. Ze noemen me hier een wandelende encyclopedie. Dat moet ook wel, want bij het bouwen van een verkoopwagen komt veel kijken. We hebben te maken met zowel de RDW, de HACCP-normen STEK en de NEN 1010. Ook de uitstraling van de wagen is belangrijk, dus we hebben ook interieurbouwers in dienst. En omdat de ontwikkelingen doorgaan, verveelt ons vak nooit.”



Ronny van Wolfswinkel, 1e monteur:

“Consumenten letten op de uitstraling van een wagen”

“We bouwen steeds luxere en grotere verkoopwagens. De uitstraling van een wagen is tegenwoordig heel belangrijk. Consumenten letten daar – bewust of onbewust – op. Dat weten we omdat we regelmatig van klanten horen dat hun verkoop omhoog is gedaan sinds ze de nieuwe wagen hebben.”
 
“Als 1e monteur heb ik de verantwoordelijkheid over het project. Ik bestel de onderdelen en materialen die nog extra nodig zijn op het project, stuur de 2e monteur aan en zorg dat het project volgens planning verloopt. Soms leveren we een wagen casco af, maar het mooist is natuurlijk om een wagen volledig te bouwen en in te richten. Want dat stelt veel eisen aan ons vak: bouwkundig, technisch én esthetisch. Als het werk is gedaan, lopen we de wagen zorgvuldig na en maken we ‘m netjes schoon. Klaar voor aflevering. Echt een moment van trots.”