Go to content
Hartelijk welkom op onze vernieuwde website!

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Wij helpen je graag verder! Misschien staat het antwoord op jouw vraag al tussen de veelgestelde vragen hieronder. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Kies hieronder waarover je een vraag hebt.

Algemeen

Voor het bestellen van onderdelen kun je telefonisch contact met ons opnemen. In het keuzemenu toets je 2 om de contactpersoon voor onderdelen (Jaco) aan de telefoon te krijgen. Het is ook mogelijk om via WhatsApp foto's te sturen van de benodigde onderdelen. Het telefoonnummer van Jaco is 06 - 127 15 251. Wanneer de onderdelen binnen zijn, heeft het onze voorkeur dat je de bestelling ophaalt. Zo weten we zeker dat het om de juiste producten gaat. Bij het ophalen van onderdelen dien je deze gelijk te betalen.

Pinnen is bij ons niet mogelijk. Je kunt betalen door middel van een contante betaling of per bankoverschrijving vooraf. Als je via een bankoverschrijving wilt betalen, sturen wij je digitaal de factuur. Hieraan zit een link vast om direct te betalen.

De chatfunctie is door ons uitbesteed aan Weply. Zij hebben veel ervaring op het gebied van klantcontact. Ze kennen ons bedrijf en weten op veel vragen het juiste antwoord. Zo nodig geven ze ons jouw vraag of contactgegevens door per e-mail. Wij streven ernaar om dezelfde of anders de eerstvolgende werkdag hierop te reageren.

Wat vervelend dat je een klacht hebt! We willen dit graag voor je oplossen. Zou je de klacht eerst aan de desbetreffende persoon of afdeling willen doorgeven? Er wordt dan gekeken naar een oplossing. Krijg je binnen een aantal werkdagen geen terugkoppeling, dan vragen wij je vriendelijk om nog één keer navraag te doen bij de persoon of afdeling. Is de klacht vervolgens niet naar wens opgelost? Omschrijf dan je klacht in een e-mail. Deze e-mail mag je sturen naar info@bkmt.nl. Er wordt binnen twee werkdagen contact met je opgenomen.

Verkoopwagens algemeen

Via het marktwezen van de plaatselijke gemeente kun je een vergunning aanvragen. De Centrale Vereniging Ambulante Handel (CVAH) kan je hierbij helpen. Neem gerust contact met hen op als je hier vragen over hebt. Dit kan via hun website.

Nee, dit is bij ons niet mogelijk omdat we hoge kwaliteitsnormen hanteren. Bij het ombouwen van bestaande wagens tot een foodtruck moeten we te veel concessies doen waar we niet achter kunnen staan.

Ja, dat kan bij aanschaf van een nieuwe Flex-line of Exclusive-line verkoopwagen.

We vragen je een aantal foto’s van de verkoopwagen en het kenteken te sturen, aangevuld met wat meer informatie/gegevens over de verkoopwagen. Je kunt dit gemakkelijk via WhatsApp naar Etienne sturen: 06 - 824 26 588. Het is ook mogelijk om de foto's via de e-mail te sturen naar verkoop@bkmt.nl. Uiteraard komt onze verkoopadviseur ook even bij je langs om de technische staat van de inruiler te beoordelen, voordat wij de inruilprijs definitief maken.

Bij aanschaf van een gebruikte verkoopwagen ruilen wij in principe niet in. Mogelijk kunnen wij hierop een uitzondering maken als het een door ons gebouwde BK-wagen is die niet te oud is. Indien je je huidige verkoopwagen niet bij ons kunt inruilen, kunnen we wel bemiddelen in de verkoop.

Ja, dat is mogelijk, mits je de verkoopwagen bij ons hebt aangeschaft. Wij vragen voor de plaatsing op onze website een vergoeding. De wagen is maximaal 6 maanden zichtbaar op onze website. Heb je de verkoopwagen niet bij ons gekocht? Dan kunnen wij deze niet aanbieden op onze website. Wel kunnen we je een bod doen tegen handelswaarde (mits courant).

De occasions staan bij ons op voorraad, dus daar zit een levertijd op van 2-4 weken. De Flex-line verkoopwagens zijn, afhankelijk van het model en onze productieplanning, leverbaar tussen de 3 en 6 maanden. De levertijd van een Exclusive-line verkoopwagen ligt gemiddeld rond een jaar. Afhankelijk van de complexiteit en onze orderportefeuille kan het ook enkele maanden langer duren. Daarom hanteren we een levertijd tussen de 10 en 16 maanden.

Zelfrijder
Een zelfrijder tot 3500 kg valt onder een B-rijbewijs. Tussen de 3500 en 7500 kg is een C1-rijbewijs zonder code 95 nodig. Dit is een vereenvoudigd vrachtwagenrijbewijs voor eigen gebruik.

Aanhanger/oplegger
Voor aanhangers tot 3500 kg is meestal een BE-rijbewijs nodig. Als het bruto laadvermogen onder het eigen gewicht van de voorauto blijft, volstaat een B-rijbewijs.

Een aanhanger of oplegger boven de 3500 kg valt onder een C1 + E-rijbewijs, óf een BE-rijbewijs volstaat als je dit rijbewijs vóór 2014 hebt behaald, en de voorauto is gekeurd op maximaal 3500 kg. Meer informatie vind je op de website van de RDW.

Bij een enkelasser moet je denken aan een voorwagen die minimaal 1500 kg mag trekken en bij een tandemasser minimaal 2000 kg. Een nieuwe draaischamel, met een as voor en een as achter, kan tot 3500 kg nog met een gewone kogelkoppeling gebruikt worden. In dat geval moet er wel een luchtcompressor op de voorwagen zitten. Wij kunnen je hiervan voorzien.

Draaischamels gekeurd vóór 1-11-2014 bevatten nog een gewone oplooprem. Dan volstaat alleen een kogelkoppeling op de voorwagen. Boven de 3500 kg moet er altijd een zogenaamd N2-voertuig met vangmuil voor gezet worden. Denk hierbij aan een zware N2-bus zoals de Iveco Daily, Volkswagen Crafter, Mercedes Sprinter of MAN TGE. Je leest hier meer informatie over op de website van de RDW.

Op onze nieuwe verkoopwagens geven wij 20 jaar garantie op het doorroesten van het aanhangerchassis, 10 jaar op het delamineren van de opbouw én 2 jaar op technische installaties en overig. Gebreken die zijn ontstaan door onjuist gebruik, slijtage en/of overbelasting zijn hiervoor uiteraard uitgesloten.

De eerste drie maanden na aflevering is service aan garantieklussen kosteloos op locatie (indien mogelijk).

Occasions worden goedwerkend afgeleverd. Als er gebreken zijn aan de occasion, is dit vermeld bij de desbetreffende wagen op de website. Bij aankoop van de occasion kunnen wij je de check- en reparatielijst laten zien. Als bij ingebruikname blijkt dat onverhoopt toch iets niet werkt, dan zullen wij een coulancevoorstel doen om het te repareren. Indien je een scherpere handelsprijs wenst, kan het zijn dat we onderling overeenstemmen dat geconstateerde gebreken niet allemaal worden verholpen. Op occasions die jonger dan drie jaar zijn, geven wij drie maanden garantie op onderdelen.

Flex-line

Nee, beide verkoopwagens zijn van hoogwaardige kwaliteit en in eigen beheer gebouwd. De Flex-line is ontstaan omdat we merkten dat sommige zaken voor veel ondernemers hetzelfde zijn. Zaken die eerder al volledig door ons zijn uitgedacht. Zodoende is de Flex-line verder doorontwikkeld en getest én dus zeer betrouwbaar inzetbaar.

Dit komt omdat de Flex-line naar wens is aan te vullen met losse modules. Afhankelijk van de door jou te verkopen producten, kun je ervoor kiezen om modules weg te laten, of juist toe te voegen. Zo kun je de verkoopwagen dusdanig opbouwen, dat deze voldoet aan jouw (branche)specifieke wensen.

Afhankelijk van het model en onze productieplanning, is de Flex-line leverbaar tussen de 3 en 6 maanden.

Exclusive-line

Ja, vaak is de Exclusive-line duurder. Maatwerk vergt namelijk meer engineering/voorbereiding en bouwtijd. Onze verkoopadviseurs kijken en denken graag met je mee, zodat jullie gezamenlijk kunnen bepalen wat op de lange termijn voor jou het beste is: een Flex-line of een Exclusive-line.

Bij de Exclusive-line is maatwerk van toepassing. Wij streven ernaar om jouw wensen zoveel mogelijk uit te voeren. Uiteraard moeten de wensen wel technisch verantwoord én binnen het gestelde budget zijn.

Gemiddeld zal de levertijd van de Exclusive-line rond een jaar liggen. Afhankelijk van de complexiteit en onze orderportefeuille kan het ook enkele maanden langer duren. Daarom hanteren we een levertijd tussen de 10 en 16 maanden.

Na ontvangst van de aanbetaling geven we je een indicatie van de verwachte levertijd. Wijzigingen en/of meerwerk na de opdracht kunnen een uitloop in de levertijd betekenen. We streven er altijd naar om dit tot een minimum te beperken.

Occasions

Ja, dan kan, mits het een aanhanger boven de € 10.000,- betreft. Hierbij dien je de eerste drie maanden huur vooruit te voldoen, evenals de borgsom van € 2.000,-.

Na drie maanden bieden wij je de volgende opties aan: je kunt de verkoopwagen kopen, je blijft maandelijks huren óf je kiest ervoor om de wagen terug te brengen. Kies je voor de laatste optie, dan ontvang je uiteraard de borgsom retour.

Nee, inruilen is in principe niet mogelijk als je een occasion koopt. Mogelijk kunnen wij hierop een uitzondering maken als het een door ons gebouwde BK-wagen is die niet te oud is. Als je een nieuwe verkoopwagen bij ons laat bouwen, is inruilen van je huidige verkoopwagen wel mogelijk.

Vaak hebben we nog meer occasions op voorraad staan. Deze komen echter pas op de website als ze verkoopklaar zijn. Ben je op zoek naar een tweedehands verkoopwagen, en volstaat het aanbod op de website niet? Laat ons dan gerust weten naar wat voor soort wagen je op zoek bent. Dan kijken wij of we een geschikte wagen op voorraad hebben staan óf we kijken voor je na of we op korte termijn nog een dergelijke wagen binnenkrijgen. Je kunt jouw wensen e-mailen naar Etienne: verkoop@bkmt.nl.

Het eigen gewicht zoals vermeld op het kenteken is vaak niet gelijk aan het werkelijke gewicht zoals de occasion er op dat moment bij staat. Is het belangrijk voor je om het werkelijke gewicht te weten? Geen probleem! Dan kunnen wij op verzoek de wagen laten wegen op een geijkte weegbrug.

Een occasion is leverbaar tussen de 2 en 4 weken.

Ja, op wagens die jonger dan drie jaar zijn geven wij drie maanden garantie op onderdelen. Occasions die ouder zijn, worden goedwerkend afgeleverd. Als er gebreken zijn aan de wagen, staat dit vermeld bij de wagen op de website. Bij aankoop van een occasion kunnen wij je de check- en reparatielijst laten zien. Als bij ingebruikname blijkt dat onverhoopt toch iets niet werkt, dan zullen wij een coulancevoorstel doen om het te repareren. Indien je een scherpere handelsprijs wenst, kan het zijn dat we onderling overeenstemmen dat geconstateerde gebreken niet allemaal worden verholpen.

Huren

Ja, service op locatie is mogelijk. Onze servicepartner Ploeg Service komt langs om het defect te verhelpen. Je betaalt hiervoor uitsluitend voorrijkosten. Op zondag en christelijke feestdagen is service niet mogelijk.

Nee, wagens die vast in de verhuur zitten zijn niet te koop. Eventueel kunnen wij wel een aanhanger occasion verhuren, mits het gaat om een huurperiode van minimaal drie maanden. De wagen is dan ook eventueel over te nemen. Zelfrijders zijn niet te huur, maar hiervoor hebben wij een betalingsregeling.

Ja, bij drie maanden of langer huren geven wij 10% korting op de tarieven zoals vermeld bij de wagens die vast in de verhuur zitten.

Ja, alle beschikbare huurwagens staan op onze website. Eventueel kunnen wij ook een aanhanger occasion verhuren, mits het gaat om een huurperiode van minimaal drie maanden.

Wij vinden het belangrijk om de kwaliteit van onze huurwagens te waarborgen. Voordat de wagen wordt afgeleverd controleren wij of alles goed werkt en waar nodig wordt er nog schoongemaakt. Om deze redenen kiezen wij niet voor korte huur. Bij uitzondering kun je wel korter huren (bijvoorbeeld twee weken). In dat geval betaal je het maandtarief min 10%.

Als je onverhoopt schade veroorzaakt aan de wagen, dan valt dat onder onze verzekering. Hierbij geldt dat je een eigen risico hebt van maximaal € 2.000,-.

Een huurwagen is leverbaar binnen enkele dagen. Bij elke wagen is vermeld vanaf welke datum deze weer te huren is.

Service

Ja, dat kan, mits het niet om het compleet inrichten van de verkoopwagen gaat. Indien gewenst krijg je van Ploeg Service vooraf een prijsindicatie van de uit te voeren werkzaamheden. Anders wordt het werk op regie uitgevoerd.

Wij werken samen met twee vaste servicepartners.

Ploeg Service is het aanspreekpunt voor alle reparaties en aanpassingen aan je verkoopwagen. Je kunt bij hen terecht voor het opknappen en aanpassen van verkoopwagens, reparaties van nieuw afgeleverde wagens die 3 maanden of ouder zijn, gas- en elektrakeuringen, montage van hydraulische remsystemen, onderhoud aan koelingen en frituurovens, een BOVAG-onderhoudsbeurt, coördinatie van de APK voor aanhangwagens boven de 3500 kg, storingen en technische vragen.

Daarnaast werken wij samen met Isidoro Signing. Zij ontwerpen en monteren reclame aan de buiten- en binnenkant van je verkoopwagen.

Service is een vak apart en daarom hebben wij ervoor gekozen om dit uit te besteden aan Ploeg Service, die bij ons in het pand zit. Wanneer je belt voor service, krijg je hen aan de telefoon. Zij kennen onze verkoopwagens, kopen bij ons onderdelen in en bij garantie berekenen ze de kosten aan ons door.

BK Market Trailers en onze servicepartner Ploeg Service verlenen op deze dagen geen service.

Hiervoor kan je een schadetaxatie laten uitvoeren. Vaak komt hierbij ook een expert langs. Bij goedkeuring van de schade zal Ploeg Service een afspraak inplannen en het schadeherstel uitvoeren, óf je betaalt alleen een taxatievergoeding.

Dat ligt eraan hoe lang geleden we de verkoopwagen aan je hebben afgeleverd. De eerste drie maanden na aflevering zijn wij het aanspreekpunt voor service. Je kunt dan vragen naar Rikkert, onze chef werkplaats, te bereiken op 0342 - 745 099. Is de wagen langer dan drie maanden geleden afgeleverd? Dan is Ploeg Service het aanspreekpunt voor service. Zij zijn te bereiken op 0342 - 424 733 of via info@ploegservice.nl.